Wysyłając paczki, szczególnie te o większych rozmiarach i ważące więcej niż 2-3 kg, chętniej wybieramy firmy kurierskie niż pocztę. Nic w tym dziwnego – firmy takie wyspecjalizowały się właśnie w przewozie paczek, nie wyłączając nawet naprawdę dużych, wielkogabarytowych, o nietypowych kształtach itp. Wysyłka kurierem jest przy tym wygodniejsza, bo pracownik może odebrać przesyłkę na miejscu u nadawcy, nie trzeba się więc z nią fatygować na pocztę czy do innego punktu przyjmowania paczek.
Wysyłając paczki, szczególnie te o większych rozmiarach i ważące więcej niż 2-3 kg, chętniej wybieramy firmy kurierskie niż pocztę. Nic w tym dziwnego – firmy takie wyspecjalizowały się właśnie w przewozie paczek, nie wyłączając nawet naprawdę dużych, wielkogabarytowych, o nietypowych kształtach itp. Wysyłka kurierem jest przy tym wygodniejsza, bo pracownik może odebrać przesyłkę na miejscu u nadawcy, nie trzeba się więc z nią fatygować na pocztę czy do innego punktu przyjmowania paczek.
Trzeba jednak pamiętać, że firma kurierska, która odpowiada za bezpieczeństwo przewożonych dóbr, przyjmie do transportu jedynie przesyłkę właściwie zapakowaną. Opakowanie musi więc skutecznie zabezpieczać zawartość przed wszelkimi uszkodzeniami, co oznacza zarówno ochronę od zewnątrz, np. poprzez gruby karton, jak i wewnątrz samego opakowania.
Pakowanie opon do wysyłki, międzynarodowy kurier radzi jak przesłać opony z zagranicy
Wśród często nadawanych przedmiotów, zarówno w przewozach krajowych, jak i międzynarodowych, znajdują się opony. Wysyłamy je za granicę m.in. wtedy, gdy ich zakup w kraju A i wysyłka do kraju B to przedsięwzięcie tańsze, niż gdyby kupować opony na miejscu u odbiorcy. Opony samochodowe to jednak przedmiot sporych rozmiarów. Ważą niemało, a ich kolisty kształt trudno uznać za typowy. Powstaje więc pytanie: jak zapakować opony do wysyłki kurierem? Odpowiedź nie jest jednoznaczna, albowiem zależy ona przede wszystkim od tego, jaka firma kurierska będzie realizowała dany przewóz.
Standardowy karton to najlepsze rozwiązanie do przesyłki opon
Zacznijmy od nas samych, zakładając, że wysyłacie państwo opony z Polski na Wyspy Brytyjskie lub odwrotnie. SpeedPack zdecydowanie preferuje pakowanie przesyłek w prostopadłościenne lub sześcienne kartony. Zalecamy więc znalezienie kartonów o odpowiednich rozmiarach i zapakowanie opon do nich, pojedynczo, z felgami lub bez. W sekcji „Jak pakować” znajdziecie Państwo nasze zalecenia.
Najważniejsze z nich to używanie kartonów o odpowiedniej grubości (minimum trzy warstwy), dostosowanych do ciężaru zawartości. Piszemy również o tym, jakich wypełniaczy należy używać, by unieruchomić zawartość kartonu i zabezpieczyć przed przesuwaniem się w czasie załadunku, przeładunków i rozładunku.
Kartonów nie należy łączyć ze sobą, lecz nadać każdy jako osobną paczkę. Każde pudło należy starannie owinąć szeroką, mocną taśmą do pakowania. Nie nadają się do tego taśmy biurowe ani szkolne. Wypełniacz powinien zapewniać unieruchomienie i amortyzację zawartości kartonu.
Nie wszystkie firmy przewożą opony za granicę, wybierz sprawdzonego kuriera międzynarodowego
Jeżeli zlecacie nam Państwo przewóz do innych krajów, realizowany przez naszych partnerów, albo też w ogóle powierzacie swoje opony innej firmie kurierskiej, najlepiej będzie zapoznać się z jej wymaganiami co do sposobu pakowania. Warto przy tym wiedzieć, że np. firma GLS w ogóle nie przyjmie do przewozu opon na trasie międzynarodowej – w jej regulaminie znajdują się one na liście rzeczy wyłączonych z usług.
Wysyłka opon kurierem oznacza oczywiście, że paczka zawierać będzie opony suche i czyste. Ilość opon w jednej paczce zależy od firmy kurierskiej: niektóre dopuszczają dwie opony w jednym mocnym kartonie, zabezpieczone przed przesuwaniem się względem siebie. Inne firmy mogą wymagać pojedynczego pakowania. Na pewno będzie tak, gdy chodzi o opony duże.
Jeśli nie w kartonie, to jak przesłać opony kurierem?
Karton nie jest jednak jedynym możliwym opakowaniem. Firma DPD wymaga pojedynczego pakowania każdej opony, polegającego na zastosowaniu owijki z taśmy oraz etykiety adresowej umieszczonej tak, by nie powstawały jej zagniecenia ani pofalowania, zwłaszcza tam, gdzie znajduje się kod kreskowy. Powinien on zresztą znajdować się na rancie.
W innych firmach może się zdarzyć oczekiwanie, że opona (ew. wraz z felgą), może mieć średnicę nie większą niż 18 cali i znajdować się albo w standardowym kartonie, albo być owinięta starannie folią typu stretch wraz z kolistymi osłonami z tektury.
Z kolei DHL dopuszcza wysyłanie pojedynczych opon bez opakowania (z owijką – jak w DPD) lub owiniętych w karton albo zabezpieczonych z obu stron kolistymi pokrywami w tektury. DHL przyjmie także paczkę złożoną z jednej lub dwóch opon w folii stretch albo spakowanych razem poprzez ściągnięcie specjalną taśmą do pakowania i wyposażonych w owijkę.
Prosimy pamiętać, że procedury obowiązujące w poszczególnych firmach wynikają m.in. z konstrukcji maszyn stosowanych w ich sortowniach – nie jest to zatem żadne kurierskie widzimisię. Przed wysyłką opon najlepiej jest zapoznać się z informacjami podawanymi na stronie danej firmy kurierskiej lub skontaktować się z nią i zapytać. Dzięki temu unikniecie Państwo sytuacji, w której kurier odmawia przyjęcia paczki, a także przykrości i strat związanych z uszkodzeniem w czasie transportu.